maanantai 12. marraskuuta 2012

Nuotiolla

Olimme porukalla nuotioretkellä Parkanossa. Sää oli pilvinen, mutta muuten hyvä nuotion polttoon. Paistoimme nuotiolla makkaraa, mutta Helmille ei voinut antaa maistiaistakaan eliminaatiodieetin vuoksi. Se kyllä vaatii päättäväisyyttä, että ei lipsu tällaisissa tilanteissa, sillä Helmin suunnalta tulee kovasti vaativia katseita makkaroiden suuntaan. Onneksi Helmille oli omat kalkkunaeväät mukana ja retki oli sen myötä onnistunut myös Helmin mielestä. :)

Helmi: "Kyllä on komea nuotio. Kai siinä paistetaan makkaraa?"


Helmi: "Nuuh nuuh. Ei ainakaan vielä ole makkarat tulilla. Minä olen sitten heti
valmiudessa, kun aletaan makkaroita paistamaan."

Helmi: "Nuuh nuuh. Ei vieläkään makkaraa. Hei, mitä te siellä metsässä rymyätte?
Tulkaa jo paistamaan makkaraa. Nuotio alkaisi oleen jo aika hyvässä vaiheessa."

Sori Helmi, mutta sulle ei ole makkaraa tiedossa.

Helmi: "Ai mitä? Eikö?"

Helmi: "On tää kanssa reilua. Toiset siinä herkuttelee ja mun tarvitsee tässä
katsella vierestä. Mää tuun kohta sammuttamaan sen nuotion mun kuolalla."

Helmi: "Nyt mulle sitä kalkkunaa!"

Helmi: "Mää vaadin!"

Helmi: "Vihdoin. Nam nam. Kyllä tää kalkkuna voittaa noi jauhomakkarat."

Helmi: "Jaha. Lähdetäänkö? Maha on täynnä ja nuotiokin jo alkaa hiipumaan."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti