perjantai 2. marraskuuta 2012

Koirapuistossa

Kävimme Helmi ja Paavo bulldoggien kanssa koirapuistossa. Siellä oli aika paljon koiria ja vilskettä riitti. Harmillista oli, että puiston maa oli paikoittain ihan kuraista velliä. Koiria se ei kylläkään haitannut yhtään.

Helmi: "Ompa paljon koiria. Ei kai me Paavo olla porukan pienimpia."


Paavo: "Nyt Helmi on kiinnostunut vaan noista isommista koirista.
Liikaa kilpailijoita... Helmi on MUN!"


Paavo: "Se on mun tyttö. Älä tule yhtään lähemmäksi. En pelkää sua
yhtään, vaikka oletkin paljon isompi kuin minä. Minä olen kuitenkin
pelottava bulldoggi ja vahtaan sua silmiin vaikka koko päivän."

Helmi: "Paavo, tule katsomaan. Täällä on vähän pienemmän
kokoisia koiria, jos ne isommat pelottaa sua."

Paavo: "No tää on kanssa vähän pienempi kaveri. Ja Helmikin
näköjään taas kiinnostui musta. Helmi, en mää niitä
isompia koiria pelkää, vaan ne pelkää mua!"

Tässä kuvia, kun Helmi minimoi liikkumistaan verrattuna muihin. Helmillä ei ole mitään kiirettä mihinkään, vaikka muut ympärillä liikkuvat vilkkaasti. Miksi sitä nyt suotta kuluttaa kaloreitaan... :) Paavo sen sijaan oli ihan innoissaan riehumassa toisten koirien kanssa.

Helmi: "Miten noi kaikki
jaksaa riehua koko ajan?"
"Nuuh nuuh... Mä voisin välillä
analysoida näitä hajujälkiä."

4 kommenttia:

  1. Hei! Ihanaa kun löysin tän sun bulle-blogin! Loistavaa! Olen ihan hullu bulldoggi fani! Harmi kun asutaan tän meidän bullen kanssa Turussa muuten vois treffailla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi, kiva jos tykkäät blogista. :) Mukava saada uusia lukijoita.

      Poista
  2. Onko Helmiltä tutkittu niveliä, selkää ym? Ettei vaan toi vähäinen liikkuminen viittaisi mihkään kipeyteen. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eläinlääkäri tutki viime syksynä Helmin nivelet: http://helmi-bulldog.blogspot.fi/2012/09/korvatulehdus-ja-tassutulehdus.html ...ja oksennustaudin yhteydessä Helmiltä otettiin röntgenkuva: http://helmi-bulldog.blogspot.fi/2012/10/oksennustauti-koiralla.html
      ...mitään vikaa ei ole nivelistä eikä selästä löytynyt. Mutta Helmin velikoiralla on todettu nivelrikkoa ja luupiikki selkärangasta, joten täytyy pitää nämä mielessä, kun tarkkailee koiran käyttäytymistä. Lähiaikoina Helmi on kyllä ollut ihan innokas ulkoilija eikä liikkumattomuutta ole nyt havaittavissa. Olemme muuttaneet Helmin ruokavaliota syksyllä barffiruokaan, ehkä sekin on tuonu parempaa vointia.
      Luulen, että koirapuistossa Helmi toisinaan vetäytyy omiin oloihinsa, koska saattaa vältellä isojen koirien rajumpia leikkejä, joissa se voi jäädä muiden jalkoihin kömpelyytensä vuoksi.

      Poista